Direktlänk till inlägg 22 april 2007

Citat

Av Anna - 22 april 2007 11:01


Det var en gång för så länge sen

Du och jag slogs mot dumheten

Vi följdes åt till våra drömmars stad

Vind i håret och vår sikt låg klar

Det var en gång i ett annat liv

Ett annat dem mot ett annat vi, och jag

Hör du mig, hör du mig, kan du höra mig

Allt det här för dig

Allt vi sagt, allt vi gjort blev en sång för dig

Ambitionen var ett långsamt gift

Du höll ut länge, men du föll tillsist


Nu tar molnen mark

Jag var förblindad av att solen sken så stark


Sverige, Sverige älskade vän

En tiger som skäms

Jag vet hur det känns

När allvaret har blivit ett skämt

När tystnaden skräms

Vad är det som hänt



Waking up was kind of strange

The past two years have made a change

You were barely on my mind

Saying goodbye sure takes time



Spelar inte längre någon roll

Jag orkar inte slåss

Det är bortom min kontroll

Du lämnade mig ensam

Och självklar blev jag rädd

Min sista gnista hopp var att synas, att bli sedd

Och jag glömmer bort att andas

För sex, musik och våld

Var det vackraste som hänt mig

Sen själen min blev såld

Att synas utan att verka

Ser enkelt ut på håll

Men jag lever på impuls nu

Via fjärrkontroll

Jag sa alltid nej


Och som ni lekte när ni var barn

Du förlorar ditt krig och står ensam kvar

Och ingen kommer till ditt försvar

Så du står givakt med din rygg rak

och tar 400 slag


Visst bor det ett skrik någonstans i ditt lugna tysta liv

En vild fantasi som dränks i lådvis nostalgi


••••


Jag är inte så härlig på att stava

Sorry about that

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 4 maj 2010 21:08

I'd tell you sad stories of my childhood   Dreams dreams, of when we had just everything dreams of me and you And it seems it seems that i can't shake those memories I wonder if you have the same dreams too   The littelest things they...

Av Anna - 18 februari 2010 19:20

I wanna be forgotten And I don't wanna be reminded You say please don't make this harder No I won't yet   I wanna be beside her She wanna be admired You say please don't make this harder No I won't yet   Oh dear, is it really all ...

Av Anna - 3 augusti 2009 18:01

He left no time to regret Kept his dick wet With his same old safe bet Me and my head high And my tears dry Get on without my guy You went back to what you knew So far removed from all that we went through And I tread a troubled track My odds are sta...

Av Anna - 21 juli 2009 19:38

Suerte que en el sur hayas nacido y que burlemos las distancias Suerte que es haberte conocido y por tramar tierras extrañas yo puedo escalar los andes solo por ir a contar tus lunares contigo celebro y sufro todo mis alegrias y mis males   Sabes que...

Av Anna - 3 juli 2009 20:44

So... so you think you can tell, heaven from hell, blue skies from pain? Can you tell a green field from a cold steel rail? A smile from a veil? Do you think you can tell?   Did they get you to trade your heroes for ghosts? hot ashes for trees, hot a...

Skapa flashcards